Hasad Dengki

 Assalamualaikum.

Selalunya penyakit hasad dengki nie banyak terjadi dalam kalangan orang Melayu je. Bukan niat nak memperkecilkan bangsa sendiri tapi itu la hakikat yang sebenar. Kalau kita tengok kat luar sana, ramai yang terkena buatan orang dek perasaan hasad dengki. Kenapa la pendek sangat otak korang yang sanggup pegi jumpa bomoh semata-mata nak pedajal orang lain? Tak takut dengan balasan Allah swt ke? Kot iya pun terasa tercabar dengan kelebihan orang lain jangan la sampai macam tue sekali nak buat kat orang. Kesian la weh. 


Macam-macam dorang yang ada *PHD (Penyakit Hasad Dengki) sanggup buat semata-mata nak tengok orang yang dorang dengkikan tue jatuh tersungkur. Menghasut, fitnah and paling teruk sekali ada yang sanggup jumpa bomoh siam sebab nak jatuhkan orang. Nauzubillah. Mintak-mintak aku dijauhkan dengan perkara-perkara macam tu.

Wondering jugak apa perasaan  mereka-mereka yg ada PHD bila berjaya buat orang lain tersungkur. Seronok sangat ke? Bangga la bila korang dah berjaya menggulingkan musuh korang tue? Tak ke mana pun perasaan seronok and bangga korang tue. Semua tue sekejap je. 

Bawak-bawak insaf la. Jangan ada sifat hasad dengki, busuk hati dalam hati. Burokk.


Kalau agak-agak nak dapat penyakit PHD tue cepat-cepat la baca doa nie.



Hasad Dengki Hasad Dengki Reviewed by Migha on 11:42 PM Rating: 5

6 comments:

  1. orang yang berPHD ni sanggup buat apa saja nak puaskan hati sendiri....termasuk meminta bantuan dan pertolongan dari syaitannnn..

    semoga kita semua terlindung dari mereka2 yang berPHD....

    ReplyDelete
  2. @aien - betul tue...tak takut dengan balasan Allah swt kot..

    ReplyDelete
  3. dengki tu rasanya ada dlm kbykan diri mnusia .

    tp dengki smpai nk menjatuhkn seseorg tu mmg zalimla.

    ReplyDelete
  4. @saiazuan - aminn...

    @kucing serius - welcome

    @encik JI - betul tue.. kalau ye pun bersaing la secara sihat... :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.